Brev:
Lidt forskelligt, mest mad
31. januar 2010
Alder:
10 mdr.
Lidt forskelligt, mest mad
Hej Helen.
Det er længe siden jeg har brugt din viden - men det må være fordi, det generelt går godt.
Jeg har lidt blandede spørgsmål ang. min søn på 10 mdr.
- Han er ikke så vild med sutteflasken mere (amning stoppede for 5 mdr siden) Han får 200 ml MME når han vågner, og den sluger han. Så får han 150 ml om formiddagen og eftermiddagn, men ofte gider han det ikke helt. Han kan godt drikke af kop, men vil helst drikke vand.
Hvis han ikke får min 400 ml MME, hvad så med jern?? Skal jeg droppe sutteflaskerne om dagen, og prøve med almindelig ko-mælk, og hvor meget skal han så min. have??
Skal MME helt væk nok han bliver et år?? Og skal han så have en daglig vitamin pille - og hvilken anbefaler du??
Hvor længe skal man tilsætte fedtstof til maden?? Jeg giver ham ofte "livets olie".
Han er 78 cm og vejer 10½kg. han er motorisk fremme og kan næsten gå - går stabilt med gåvogn, og rejser sig vha en hånd op af en mur, stol e.lign.
Han kan rigtig godt lide frugt. Er det for meget at give ham det, både til formiddags og eftermiddags mellem-måltid?? Og hvad med neutral yoghurt, må han få det (vi har ikke andre produkter der ligner her i Panama hvor vi bor)
Sidst men ikke mindst, så venter vi en lillesøster/bror til august. Jeg vil gerne stimulere min søn mest muligt, og vil ikke have at han bliver "glemt" når den nye baby kommer - selvfølgelig kommer jeg ikke til at have lige så meget tid til ham.
Hvordan ryster jeg ham bedst?? Skal jeg vælge lidt ekstra hjælp i hjemmet, eller skal jeg få ham i vuggestue fra kl 9-12. Jeg syntes vuggestue er bedst, men traditionen i dette land er en nanny i hjemmet. Har du et råd??
Jeg forestiller mig at han starter i april, så han er kørt ind - og ikke føler han bliver sendt hjemme fra når babyen kommer.
Håber du kan finde hoved og hale i denne mail - TAK.
Vednlig hilsen
Conradsmor